Monday, April 14, 2014

Happy Anniversary...

Assalamualaikum and Hai

SubhanaAllah.. SubhanaAllah.. SubhanaAllah..
 Happy Anniversary dan Selamat Ulangtahun Perkahwinan,  Abah and Ma yang ke-31. Hari ini  14 April 2014. One of the beautiful date in this year. 14/04/83 - 14/04/14. As a child, Alhamdulilah, thanks Allah because always protect their marriage sehingga mampu kekal ke hari ini dan insyaAllah akan kekal sampai bila-bila. Amin. 

My Dad and Mom.
Let me story about this title.
Tarikh ini memang aku set dalam phone aku agar aku tak lupa untuk wish kat abah dan ma aku. Biasalah, umur makin meningkat ini, sistem otak always jem. Ayoyo. I think I should take some of  medicine. Haha. Bangun pagi tadi, macam biasalah, bersiap-siap untuk ke sekolah. Aku kan pelajar lagi. Masa siap-siap nak pergi sekolah, masa tu lah aku wish.
Ma, Abah. Happy Anniversary! 

Tapi ada yang kelakar tau. Masa balik sekolah tadi, abah aku yang jemput. Masa masuk kereta, bau KFC dari tempat duduk belakang. Abah aku nampaklah aku toleh kat seat belakang.
Abah: Abah beli KFC hari ini. Hadiah sebab ingatkan abah masa tarikh tu.
Aku: Hahaha( gelak selambe) Oke, terima kasih. Tapi abah, puasalah hari ini.
Abah: Takpo, Abah simpan.

*Luculah abah aku. Sepatutnya, aku bagi hadiah kat dia, tapi dia pula bagi hadiah KFC kat aku sebab ingat tarikh hari ni.( Anniversary mereka) 

Oke! Dah! Tak nak cerita sangat macam mana aku wish. Kembali kepada tajuk utama (dah macam guru nak mengajar anak murid je ayat aku). Alhamdulilah, hasil perkahwinan mereka berdua maka lahirlah 9 orang anak-anak yang comel-comel dan handsome-handsome  yang baik perangainya. Anak-anak yang terdiri daripada 5 orang lelaki dan 4 orang perempuan.

#MyLovelyFamily.

Hanif, K.ah , Faiz, Na, Cik Dee, Shafiq, Hariri and Amir. Kat tengah-tengah tu, my parents 
This is my family, my beloved family. Dalam gambar ni ada 8 orang anak je kan, lagi sorang tak ada kan? Lagi sorang itu Allah sudah ambil balik 'pinjamanNya' yang dipinjamkan untuk Ma dan Abah. Al-Fatihah untuknya. Macam-macam perangai yang dipamerkan oleh kami adik beradik. Alhamdulilah, mampu ditangani oleh gabungan Ma dan Abah yang always tegas dalam mendidik anak-anak mereka.

Sepanjang 31 tahun usia perkahwinan mereka, aku rasa mesti banyak onar dan duri ditempuh bersama-sama untuk bertahan sehingga ke tahap ini. Dengan pelbagai ujian terutamanya perangai anak-anak yang penuh ragam, kehilangan anak and macam-macam lagi. I'm respect both of you. 

Dalam tempoh 31 tahun juga,  Ma dan Abah dikurniakan dua orang menantu iaitu sorang menantu perempuan (isteri kepada abang aku, anak pertama) and sorang menantu lelaki (suami kepada kakak aku, anak kedua).  Dan yang paling penting, diberi kesempatan dan nikmat bergelar Atuk dan Nenek kepada dua orang cucu lelaki (buat setakat ini, insyaAllah makin bertambah cucu2)
#Let me introduce them.

My first brother and his family

My handsome nephews. btw, It's Hanif's sons.

K.ah and his husband. 
Dari berdua, Abah and Ma. Ditambah pula, 9 orang anak. Dikurniakan dua orang menantu dan diberikan dua orang cucu. Maka terbentuklah, The big family and of course, the harmony family. 


Thanks Abah and Ma. May Allah bless both of you. May Allah protect your marriage till Jannah. LOVE you. Without both of you, kami tak kan ada kat sini. Thanksssss.

And, And, And
Happy Anniversary, Abah Ma.

#SalamSayang. #SalamRindu. #GoodNight. 

2 comments:

  1. so sweet ayah teh.. happy anniversary teh n ayah teh... :)
    next awak pula tambah bil family.

    ReplyDelete
  2. hehee.. ime aci!
    coming soon. heeee.

    ReplyDelete