Friday, September 19, 2014

Sebiru Hati Ini

Assalamualaikum Ladies and Gentlemen.

Pernah dengar tak lagu Sebiru Hati Ini by Edcoustic? Kalau belum dengar, cepat-II dengar. This is a awesome song. Lagu yang simple tapi bermakna, bagi akulah. :) Apa yang aku faham tentang lagu ini, berlaku satu perpisahan antara sahabat karib disebabkan untuk berjuang. Berjuang kat sini lebih kepada berjuang dalam pelajaran untuk memburu sebuah kejayaan. Aku rasalah, si penulis lirik ni nak menyatakan yang dia redha dengan perpisahan ini. Penulis lirik ni berharap dia dengan kawan dia takkan pernah berpisah sampai bila-II. And walaupun penulis and kawannya berpisah, but they will meet one day. 



Sebiru hari ini
Birunya bagai langit terang benderang
Sebiru hari kita bersama disini.

Seindah hari ini
Indahnya bak permaidani taman syurga
seindah hati kita walau kita kan terpisah.

Bukankah hati kita 
Telah lama menyatu 
Dalam tali kisah persahabatan Ilahi
Pegang erat tangan kita terakhir kalinya
Hapus air mata meski kita kan terpisah

Selamat jalan teman
Tetaplah berjuang
Semoga kita bertemu kembali
Kenang masa indah kita
Sebiru hari ini. 

Seindah hari ini
Seindah hati kita
Indahnya bak permaidani taman syurga
Seindah hati kita
Walau kita kan terpisah.


Aku rasa nak menangis setiap kali dengar lagu ini. Seperti yang aku tulis kat atas, lagu ini simple tapi sangat bermakna buat aku. Sangat-II tersentuh. Lagu ini sesuai giler kot untuk aku sekarang. Btw, lagu ini mengingatkan aku balik about  kenangan tahun lepas, masa aku dengan kawan-II nak further studies after SPM. One of my beloved friends was post this video on Facebook connection.  She also was tagged my friends and I. Aku layan je lah ni. Masa dengar mula-II, aku dengar tak dengar je. But lirik yang last, make me to repeat lagu ni. Aku repeatlah. Aku dengar balik. Sedih datang dengan tiba-II. My heart said "aku akan berpisah dengan kawan-II rapat aku sebentar je lagi." Masa tu keputusan UPU untuk SPM dah keluar dah. Kawan-II rapat aku ada yang dapat masuk university and ada yang tak dapat masuk university include me, aku tak dapat masuk universiti awam. Agak sedih! But I know Allah more know than me. I'm still further my studies in Form 6. I'm proud with myself kerana boleh bertahan di Form 6 sampai hari ini dan InsyaAllah, akan menamatkan pengajian ni pada tahun ini, bulan 11. Doakan aku, semoga aku dapat result gempak dan boleh masuk university. #peace :)

(Lagu ini sesuai untuk semua orang yang mempunyai sahabat atau yang sedang menjalinkan ikatan persahabatan dengan siapa-siapa je. Aku doakan semoga ikatan persahabatan kamu dengan teman kamu berkekalan hingga ke Jannah)

#SalamSayang.

No comments:

Post a Comment