Friday, March 20, 2015

Memasak Cara Orang Bujang.

Assalamualaikum and hai..
My silent reader.
Ladies and Gentlemen. 

Aku masih dalam mood cuti-II Malaysia (cuti before further study), makin rajin aku memasak. Oke, tipu! Tak ada lah rajin sangat tapi ada peningkatanlah bab-bab memasak. Ahakss.
So, aku belajar masak sikit-II from YouTube and Pakcik Google yang baik hati. 

Malam yang penuh dengan permai dan indah ini, aku nak share satu channel YouTube yang ajar masak style orang bujang. Serius, senang sangat-II nak ikut step dia. Memang tip top r dia punya step masak. Dari awal sampai akhir, dia ajar. Cara nak potong bawang pun, dia ajar tau.  Ahaks. 

Taraa... Mempersembahkan:-


Kalau malas nak pergi Ec Inspirasi channel. Kau buka je YouTube, taip je #DapurBujang. Berderet-II keluar, video masakan.
For your information, Fendi Raja Lawak (tak tahulah korang kenal ke tak, tapi aku kenal dia, dia je tak kenal aku, ahaks) yang handle #DapurBujang. Dialah tukang masak, dialah tukang cakap. Aku sangat-II enjoy tengok cara Fendi bercakap, kadang-II ada terselit lawak sikit dan paling penting cara dia masak, memang style orang bujanglah. Simple but awesome. 

Style dia masak memang style orang bujang, dah nama #Dapur Bujang, tentu-tentulah style bujang.  Bahan-II yang diperlukan adalah simple, resipi yang tak rumit dan paling penting memasak tak lama. lebih kurang 30 minit kat dapur, dah boleh makan. Untuk mereka-II yang sibuk, tak ada masa, korang spend timelah untuk tengok kat channel ni cara diorang masak. Aku jaminlah, korang akan sempat masak lepas tengok channel ni. Trust me. :)

Dalam banyak resipi yang aku tengok, aku pernah masak Begedil Maggi ikut resipi #DapurBujang. Fulamak, memang senang and sedap kaw-II, (mohon izin untuk perasan jap). Seperti aku cakap tadi, resipi sangat simple dan senang. Aku dah buat ini dah tiga kali. 


Makanan lain tak sempat nak cuba lagi. Haha. 
Yang paling aku suka, setiap makanan yang dimasak oleh Fendi, tak guna sebarang perasa, i mean perasa like ajinamoto. Should remember, Ajinamoto is not good to our heath. Say no to dot.dot.dot. Haha. 

Hey-II, walaupun #DapurBujang, orang dah kawen pun, boleh juga nak ikut style dia. Don't worry. Tak kena saman pon. Tapi kan orang kawen ni, masakan dia lagi ummmm dari orang bujang. :) :)

Itu je yang aku nak kongsikan. Sharing is caring. Selamat mencuba. Simple but awesome. 
Before I say goodnite, ada beberapa link makanan yang best-II or latest masakan from Ec Inspirasi Channel, aku tinggalkan kat bawah. 






Wish you goodluck.
Good Nite.

1 comment:

  1. Thanks admin for the sharing. Nice tips. I tgk vid2 dkt utube channel tu. and try one of the recepi. not bad la, sedap and jdi je. Anyway, free2 jemput datang ke blog i untuk info2 kekal fit dan slim.


    >>> Slim & Fit Semulajadi!<<<

    ReplyDelete