Friday, May 8, 2015

Permulaan Lower Form 6 Aku. #JustThrowBack.

Assalamualaikum and Hai..

08.05.2013 
Cepatnya masa berlalu. Teringat balik dua tahun lepas, tarikh yang sama, waktu dengan hari je yang tak sama dengan sekarang. Aku dengan bestie pergi daftar lower Form 6 kat SMKSN. Masa itu, feeling happy sangat sebab dapat jumpa dengan my bestie and kawan-II yang lain. Kalau tak salah aku, all my friend, maybe bukan semua kot, pergi daftar lower Form 6. Result UPU for diploma program masih tak keluar lagi. So, kita pakat decided nak daftar lower Form 6 dulu. Kalau tak boleh sambung diploma, lower Form 6 as a backup. 

Masa tahun aku, UPU for diploma program keluar lambat. So, mereka yang dapat sambung program diploma siap boleh boleh mengikut Minggu Tautan Kasih (minggu orentasi, sekolah aku panggil Minggu Tautan Kasih) lagi. Eh-II, bukan setakat Minggu Tautan Kasih je, Hari Guru pun sempat sambut. Haha. 

Masa Minggu Tautan Kasih. 
Kalau ikut ingat lupa aku, result UPU keluar hari Jumaat, lupa tarikh. Masa nak check result tu, perasaan aku lebih banyak nervous daripada tenang. Tak tahu kenapa. Tapi perasaan aku memainkan peranan juga sebenar, kalau aku ikut teori perasaan aku. Kalao nervous lebih banyak dari tenang. It's means, negative result dan sebaliknya. Memang macamtu. Lumrah. Haha.
So, memang betullah perasaan aku tu, bila check UPU, memang aku tak dapat nak sambung program diploma seperti kawan-II aku yang lain yang dapat sambung diploma.
Oke! Tipulah kalau aku cakap aku memang tak ada perasaan kecewa, terkilan, sedih, and a little bit down. Aku manusia normal oke, yang ada perasaan macam tu. Haha.

Kawan yang duk bergelak tawa, duk berkongsi makanan dengan sepanjang awal lower Form 6 dapat sambung diploma. I feel happy and excited for them. Even aku tak dapat, aku bahagia tengok kawan yang aku rapat, dapat sambung diploma dan dapat course yang diorang nak. :) 
Aku doakan mereka semoga dapat tamatkan program diploma dengan jayanya dan dapat result yang cemerlang. (Maybe next year kot, diorang habis)

Sebelum depa semua tu sambung belajar untuk diploma sempatlah juga create kenangan-II dengan depa.

*Last day, sebelum diorang sambung diploma.



Sambut Hari Guru 2013
Sebelum aku daftar lower Form 6, aku pernah terfikir nak masuk Form 6 tapi aku tak pernah terfikir yang menamatkan pengajian Form 6. Serius! Mungkin ini satu takdir untuk aku. Tak dapat sambung diploma, still dengan Form 6, and berjaya tamatkan pengajian Form 6 dengan aman dan makmur. Ahaks.

Pape pun, belajarlah kat mana-II pun, semuanya oke. Takde beza pun. Janji kita berusaha untuk dapatkan result yang baik dan try our best untuk tamatkan pengajian kita dengan jayanya. Oh yeah!

#Done

No comments:

Post a Comment