Wednesday, January 7, 2015

Pulau Pinang: Bukit Bendera

Assalamualaikum and Hai. 

Ada someone nie, aku tak ingat dah siapa. Dia cakap, memang tak sempurna kalau kau pergi Penang tapi tak pergi Bukit Bendera. So, aku tertanya-II lah. Hebat sangat ke Bukit Bendera tu, sampaikan tak perfect perjalanan aku kat Penang. Hee.
Wah!, mesti Doboom giler Bukit Bendera atau dikenali dengan Penang Hill.

Hari tu, aku pergi lagi ke Pulau Pinang untuk kali kedua seumur hidup aku. Kali ni aku pergi sebab abang aku yang no.3 kawen dengan orang Pinang. So, dapatlah makcik ni pergi Pinang lagi. Oh yeah!
Btw, Happy Wedding.

Abah + Faiz + his wife + Ma. 
Alang-II dah sampai Pinang ni, kakak aku ajaklah husband dia pergi Bukit Bendera lepas habis majlis kawen abang aku. Aku pun join sekakilah. So, habis je majlis dalam pukul 3 lebih, aku, kakak aku and her husband serta adik aku yang bongsu pergilah Bukit Bendera. Dari tempat majlis tu, Kampung Lahar Minyak ke Bukit Bendera memakan masa lebih kurang sejamlah. Jauh jugaklah perjalanan. Aku still sempat tido lagi dalam kereta. Haha. 

Sampai sana, parking kereta kan atas bukit. Kalao mengikut ingat lupa akulah, parking kena bayar tau, RM4 kot. Faham-II je lah, kalao parking atas bukit ni, of courselah bercerun sikit.

Tempat Parking.
 Confirm! Sapa-II yang telah pergi or akan pergi or telah akan ambik gambar kat sini before masuk dalam. Aku sure 200% lah. kalau ada yang tak ambik gambar pun sebab dia memang tak berminat nak bergambor. Hee.

K.ah and her husband.
Nak pergi kat puncak itu, aku naik train. Best giler kot naik train. Track train itu condong, 45' kot.  Don't worry about tiket, murah je bagi warganegara Malaysia. Make sure kau orang kena bawa IC lah. Time nak beli tiket tu, tunjukkanlah IC korang yang cun itu. 

Ticket info

Our ticket.
Masa naik train tu, tak sempat nak ambik gambor sebab excited giler tengok pemandangan. Sangat-II cantek!. Setiap sudut tempat itu, memang cantek r kalao ambik gambar. Aku rasa setiap sudut, aku nak pi ambik gambor. <peace>.

Me+ K.ah
Kat puncak tu, ada banyak tempat yang boleh pergi. Tapi aku tak pergi banyak tempat sangat, tak sempat. Takpalah, nanti lain kali aku pergi lagi. Btw, baru aku tahu, yang kat situ, ada LoveLock Bukit Bendera. Alah, yang macam kat Korea itu. Tapi kat sini versi Bukit Bendara, aku tengok ramai giler couple kat situ.  Memang comel lah kalao nak buat pre wedding versi santai kat sana. Kalao aku memang tak buat r kat sini. Kikiki.


A lot of love lock..
Serius, aku memang tak tahu berapa harga lock ni. Aku tak tahu sebab aku tak beli this lock. Nanti, kalao aku datang dengan BF aku, aku belilah lock ni. Heee. Sweet je ayat-II mereka yang tulis kat lock itu. 

Look! I'm chubby person. Oh yeah. 
Selfie at lovelock. 
Kat puncak itu, korang boleh nampak bandar Penang secara keseluruhan. Keseluruhan ke? Ye kot. *Pikir jap. Tapi aku pergi hari tu, kabus! Tak nampak sangatlah. Tapi still beautiful.


Best je duk kat puncak, nyaman je rasa. Aku rasa taknak balik. Nak tidur situ. Boleh ke?Heee.

Walking. 
 Done! My travel at Bukit Bendera, Pulau Pinang. A simple travel but fun!

No comments:

Post a Comment